Klas 3

Hallo allemaal!

Welkom op onze webpagina, wij zijn de plezante bende van klas 3.
Wij zijn een toffe, enthousiaste en leergierige groep van 18 kinderen.
Wij krijgen les van juf Stefanie en op maandag van juf Melanie.
Daarnaast krijgen wij ook soms ondersteuning van de zorgjuffen in onze klas.
Turnen krijgen we van meester Vince en zwemmen doen we in Merelbeke bij meester Vital.

Wist je dat wij in het derde leerjaar ook af en toe eens op uitstap gaan? Naar het Parkbos, naar Gent, op schoolreis, op sportdag,… We zullen ons zeker en vast niet vervelen!

Daarnaast houden wij er ook van om samen te werken met andere klassen.
Zo spelen we gezelschapsspelletjes met de eerste kleuterklas. Op die manier leren wij hoe we spelletjes moeten uitleggen en kunnen de kleintjes heel wat van ons leren.
We doen ook geregeld een muzisch project met het vierde leerjaar. Dan kiezen de juffen één thema uit en werken we hier klasdoorbrekend aan op alle muzische domeinen.
Met klas 6 doen we soms een meetcircuit. Dan worden de kinderen van klas 6 meester of juf en leren ze ons op een speelse manier verschillende meetopdrachten aan.

In het 3e leerjaar leren we heel veel dingen bij.
– we leren rekenen tot 1000
– we leren cijferen
– we leren over werkwoorden en andere soorten woorden
– we leren een beetje Frans spreken met de klaspop “Clo-Clo”
– we leren over verschillende interessante onderwerpen in de lessen wero
– we leren al een beetje kijken naar de actualiteit
– we leren ons favoriete boek voorstellen aan de klas
– we leren een spreekbeurt geven
– we leren werken met de chromebooks
– …

Er wordt veel aandacht geschonken aan de talenten van ieder van ons, want iedereen is knap op zijn of haar eigen manier!
Bij ons ben je welkom als je beweegknap, beeldknap, woordknap, redeneerknap, natuurknap, muziekknap, samenknap of zelfknap bent. Of ben jij misschien nog op een andere manier knap? Kom er dan ook maar bij en toon het ons gauw!

Dit jaar werken wij met de hele school rond het thema “Samen Krachtig!”. We gaan samen met Effi en Furon op zoek naar onze eigen breinkrachten en leren op deze manier kijken naar de verschillende executieve functies.

Ben je benieuwd wat wij nog allemaal uitspoken?
Kom dan gerust even binnen in onze klas om een kijkje te nemen!

Groetjes, het 3e leerjaar!

Louís, Floris, Hera, Elise, Essiya, Milan, Jérôme, Yuriy, Otis, Lola, Seppe, Louise, Lara, Lio, Cécile, Manu, Fabrice, Nand

Juf Stefanie en Juf Melanie